Förnöjsam pappa: Stekgryta med sur köttsoppa (19 mars, 2017)

Söndagen den 19 mars, 2017

Huddinge M-vägen, stekgryta med sur köttsoppa, 19 mars 2017

Huddinge M-vägen, stekgryta med sur köttsoppa, 19 mars 2017

För en längre tid sedan, en helg då jag lagat köttsoppa, ställde jag ut stekgrytan på svalning. Det kallt ute, jag tänkte att vi kunde äta återstoden av soppan någon vardagskväll. Sedan glömde jag bort detta, men nu när jag plockade bort några trasiga möbler som skulle slängas, de stod i uterummet, upptäckte jag grytan igen. Jag lyfte på locket, under vilket en vidrig sörja av förruttnelse väntade mig. Mmm… mums! morrade jag, ställde sedan ut den på altanen.

 

Kommentera

