Förnöjsam pappa: Lyssnat färdigt på ljudboken ”Adolf Hitler” (14 juni, 2017)

Onsdagen den 14 juni, 2017

Storytel, "Adolf Hitler", 14 juni 2017

Storytel, ”Adolf Hitler”, 14 juni 2017

Denna kväll lyssnade jag färdigt på ljudboken ”Adolf Hitler”, skriven av Bengt Liljegren, inläst av Tomas Bolme.

Inklusive denna, har jag tagit mig igenom fyra böcker som har med nazitiden och andra världskriget att göra:

Den 8 juni 2016, ”Jag var Hitlers chaufför” av Erich Kempka, översatt till svenska av Per Holmer, inläst av Allan Klynne.

Den 18 december 2016, ”Stalingrad” av Anthony Beevor, översatt av Ulf Irheden, inläst av Kenneth Milldoff.

Den 6 februari, ”Tyskland talar” av Niklas Sennersteg, inläst av Bengt Gustavsson.

Liljegren förklarar att han velat skildra vem människan Adolf Hitler var, så nu vet jag att han av några kallades ”onkel Dolfi”, något jag med visst nöje kommer att referera vid behov i framtiden.

 

Kommentera

