Förnöjsam pappa: Spolade garageinfarten med dåtidens datorspel i sinnet (15 juni, 2017)

Torsdagen den 15 juni, 2017

På kvällen fortsatte jag spola av garageinfarten här på M-vägen, samtidigt som jag tänkte på gamla tiders datorspel. De gick ibland ut på att man skulle röja alternativt fylla en yta med någonting, tills allt var gjort, då gick man vidare till nästa nivå. I spel som ”Pac-Man” och ”Mr Do!” gick man runt på spelets skärmbild för att plocka piller, frukter och liknande. I andra spel som ”Qix” och ”Preppie II” fyllda man skärmytan med färg. Jag tänker ibland att jag spelat sådana spel så mycket, att det påverkat mitt sätt att tänka, samt att jag överför känslan av dåtidens spelande på arbete, som till exempel detta med att spola av garageinfarten.

 

Kommentera

