Förnöjsam pappa: Gammelfaster H:s stol (18 juni, 2017)

Söndagen den 18 juni, 2017

Gnarp, reparation av gammelfaster H:s stol, 18 juni 2017

Gnarp, reparation av gammelfaster H:s stol, 18 juni 2017

På eftermiddagen när jag, ALA och AJE kommit hem från Sundsvall, reparerade jag stolen som gick sönder häromkvällen. Detta är den bästa stolen att sitta ute i för mig, när jag är på besök hemma hos mor M.

Nu begrep jag vad som var fel, muttern hade lossnat från en av bultarna. Efter att jag letat i Mor M:s skattgömman av småprylar förvarade i gamla bakpulverpurkar,  hittade jag en mutter som kunde tänkas passa. Jo, det gjorde den.

Medan jag drog åt muttern, kom mor M ut och berättade att vi fått denna stol efter gammelfaster H.

Gammelfaster H fyllde 70 år i maj 1989, men avled några månader senare. Tillsammans med min mor M och min fars moster G, deltog jag i arbetet med att röja och städa vår avlidna släktings lägenhet.

Min närvaro där gav medförde vissa förmåner, jag minns att jag tilldelades den inte helt nya, men ändå fina Philips-TV:n som tillhört H. Den hade SCART-kontakt, därför lämpad att ansluta till min Atari ST (dator).

När jag nu fått kännedom om att den sköna stolen jag brukar sitta ute i här, tillhört gammelfaster H, tycker jag ännu mer om att sitta i den.

 

Kommentera

