Förnöjsam pappa: Lyssnat färdigt på ljudboken ”Anteckningar från källarhålet” (10 augusti, 2017)

Torsdagen den 10 augusti, 2017

Storytel, "Anteckningar från källarhålet", 10 augusti 2017

Storytel, ”Anteckningar från källarhålet”, 10 augusti 2017

Medan jag oljade balkonggolvet, lyssnade jag färdigt på Fjodor Dostojevskijs ”Anteckningar från källarhålet”, inläst av Johan Svensson, översatt till svenska av Ulla Roseen.

När jag kommit till hälften av första delen, den där författaren berättar om vem han är, började jag om från början igen, då jag tyckte att jag tappat tråden. Andra delen är mer som en vanlig berättelse.

Fastän jag egentligen inte är så intresserad av det Dostojevskij har satt säga om människan, livet, kärleken och sådant, roar det mig mycket att lyssna. Jag antar att det är fråga om hög litterär kvalitet, men jag kan inte precisera omdömet.

Johan Svenssons inläsning är mycket bra, han kan mäta sig med Gert Lundstedt, som läst in ”Brott och straff”.

 

Kommentera

