Förnöjsam pappa: Valnötsfärgad träolja till balkonggolvet (10 augusti, 2017)

Torsdagen den 10 augusti, 2017

Gnarp S-vägen, valnötsfärgad träolja till balkonggolvet, 10 augusti 2017

Gnarp S-vägen, valnötsfärgad träolja till balkonggolvet, 10 augusti 2017

På eftermiddagen, när jag slipat färdigt balkonggolvet, var det dags att stryka på träolja. Jag köpte träolja bruten i till färg kallad ”valnöt” på Bauhaus i Sundsvall för några dagar sedan. Först blev jag lite orolig, det såg ut som om jag strök ut smält blockchoklad, så väldigt starkt i färgen. Chokladpanik, jag övervägde genast att slipa bort detta och åka för att köpa träolja bruten till grått.

Men när trägolvet sugit upp oljan, minskade färgens fyllighet och glans, den föll tillbaka till att bli matt valnöt, vilket såg bra ut. Jag kände mig mycket lättad.

 

Kommentera

