Förnöjsam pappa: Jag och mor M besökte far B:s grav (12 augusti, 2017)

Lördagen den 12 augusti, 2017

Gnarp, kyrkan, 12 augusti 2017

Gnarp, kyrkan, 12 augusti 2017

På hemväg från Hårte stannade jag och mor M vid kyrkan i Gnarp för att besöka far B:s grav. Graven var i ordning, ogräset rensat, blommor på plats.

Skymningsljus som föll på kyrktornets vita puts, kom mig att erinra romantiserade namn på äldreboenden, till exempel ”Aftonsol”. Men när jag själv behöver sitta på hemmet, då hoppas jag att få komma till servicehuset ”Klapprande lösgommen” i Rotebro.

6 comments

  1. Anders N

    Ligger ålderdomshemmet Sant Olofs fot i Solna? Kanske Usain Bolt bör ta in där för en tids konvalescens. Rajtan Tajtan Bojs!

Kommentera

