Förnöjsam pappa: Fakta angående mor M:s tid på Forsa folkhögskola (2 oktober, 2017)

Måndagen den 2 oktober, 2017

Efter samtalet med fru MB, ringde jag mor M och berättade att jag hade nya fakta angående mor M:s tid på Forsa folkhögskola.

Jag försökte få det att låta som en anklagelse, så jag började med att säga att mor M tidigare uppgivit till sin förstfödde son, vilken är jag, att hon gått endast ett läsår på folkhögskolan.

Tack vare ny information från fru MB visste jag nu att mor M gått första läsåret höstterminen 1957 och vårterminen 1958, sedan andra läsåret höstterminen 1958 och vårterminen 1959.

Jodå, jag gick två år där, sommarkurser i vävning också, sa mor M.

 

Kommentera

