Förnöjsam pappa: Mardröm om katt som tappat svansen (7 november, 2017)

Tisdagen den 7 november, 2017

Natten till i dag hade jag en mardröm. I drömmen lossnade svansen från Ozzy, min katt. Jag tog upp svansen och tyckte att det var hemskt. Sedan kom Ozzy själv för att hämta sin förlorade kroppsdel. Han bar iväg den i munnen, ungefär som när en hund bär ett långt köttben. Någon försökte säga att svansen på en katt inte hade någon betydelse, att svansen var okänslig. Jag snäste av denne och sa att svansen består av kotor med vävnad, hud och päls.

Slutligen befann sig Ozzy under köksbordet, nu var vi i mor M:s kök i Gnarp. Han började skita på golvet där, så att det blev en liten hög. Jag gick till ALA:s och AJE:s mor B för att berätta vad katten gjorde, underförstått att jag skulle behöva avliva den.

Där slutade drömmen.

 

Kommentera

