Förnöjsam pappa: Till Karolinska Huddinge för att kolla lungorna (15 december, 2017)

Fredagen den 15 december, 2017

Huddinge, Karolinska Huddinge, 15 december 2017

Huddinge, Karolinska Huddinge, 15 december 2017

Efter att jag skrivit in mig på den så kallade lättakuten på Karolinska Huddinge, gick jag för att köpa kaffe och lussebulle. Sedan satt jag med datorn och jobbade i lättakutens väntrum. Nu har jag hostat ända i fyra veckor tror jag, det har blivit lite sämre nyligen, jag tänkte att jag skulle få kollat så att jag inte har någon form av lunginflammation.

På väg efter fika gick jag i gången mellan lättakuten och stora akuten. Där mötte jag en liten kvinna på gränsen till tant som stannade och såg frågande på mig. Hej! sa jag. Hon öppnade munnen för att säga hej, utan att egentligen ge något ljud ifrån sig. Ska du till lättakuten? sa jag. Ja, sa hon. Den ligger där borta! sa jag och pekade.

Jag behövde inte vänta jättelänge, efter en timme, möjligen två, kom läkaren och ropade upp mig. Han lyssnade på lungorna, snabbsänka togs, bedömningen var att jag inte har lunginflammation, men att jag behöver slemlösande medicin.

Efteråt gick jag till sjukhusets apotek och hämtade ut en flaska ”Mollipect”, därtill köpte jag en mindre flaska ”Nipaxon”.

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.