Förnöjsam pappa: Café Skäret i Norrfjärden (28 juli, 2018)

Lördagen den 28 juli, 2018

Gnarp Norrfjärden,

Gnarp Norrfjärden, ”Café Skäret”, 28 juli 2018

Kvällen tillbringade jag vid café Skäret. Bakom disken stod den i caféfrågor mycket ambitiösa CJK, jämte sin särdeles allmänbildade mor.

Religiöst skolad genom, endast genom, Jehovas vittnens illustrerade barnbok ”Min bok med bibliska berättelser”, kunde jag inte låta bli att oroa mig över ställets adress, Norrfjärden 666. Det är vilddjurets tal, såvida inte vilddjurets tal är 888, ett alternativ som framkastats av caféts egen exeget. Hade man inte kunnat hoppa över det talet när adresserna bestämdes, liksom man, väl, hoppar över bokstavskombinationen ”KUK” vid utfärdande av registreringsskylt till nya fordon?

Men kaffet var starkt och gott, mazarinkakan utsökt avvägd.

En kommentar

  1. CJK

    Som ambitiös allvetare och orakel hänvisar jag till ett tidigare blogginlägg den 2 januari 2017 där du redan då fick upplysas av min så allomspännande kunskap och karismatiska berättarteknik i just detta ämne.
    Sen tror ju jag på att vi ska ta en kväll med att återupptäcka Jehovas Vittnens bibliska berättelser för barn då även jag har den i mitt bibliotek. Minns med fasa när jag grät över bilderna där kungen tänkte hugga ett spädbarn mitt i tu för att bevisa vem modern var.
    https://fornojsampappa.wordpress.com/2017/01/02/fornojsam-pappa-angaende-vilddjurets-tal-2-januari-2017/


    https://polldaddy.com/js/rating/rating.js

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.