Förnöjsam pappa: Dröm om kycklingar (29 juli, 2022)

Fredagen den 29 juli, 2022

På morgonen drömde jag att jag befann mig i skogen någonstans utanför Gnarp.

Vid ett kamouflerat förråd såg jag en kille, jag minns från min uppväxt, stiga fram. I mina tankar en gång för länge sedan, gav jag honom namnet ”Lämna företräde”. Han hade rött hår och hans vita ansikte smalnade extremt mot hakan och halsen, likt vägmärket som egentligen kallas ”Väjningsplikt”.

Så lyfte han förrådets presenning och höll fram en stor rostfri soppslev. Höns hördes kackla, flera ägg föll ner i sleven. Han gick vidare.

Jaså, skrockade jag, det är där du gömmer dina pullor!

Tyst som en tjuv smög jag dit och tog två ägg.

I värmen från mina händer började de kläckas. En liten kyckling i vänster hand, en i höger.

Vad skulle jag göra nu?

Kycklingarna växte, på ett ögonblick blev de välgödda broilers och jag tappade dem flera gånger.

Där slutade drömmen.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.