Förnöjsam pappa: Skänkte bort Kinnarps-hyllor (27 juni, 2022)

Måndagen den 27 juni, 2022

Huddinge M-vägen, Kinnarps-hyllor, 26 juni 2022
Huddinge M-vägen, Kinnarps-hyllor, 26 juni 2022

Jag har haft en annons ute på ”Facebook Marketplace” sedan några dagar, angående försäljning av några gamla Kinnarps-möbler. Inget svar på flera dagar, så när herr M från nordvästra Stockholm hörde av sig, sa jag att han får dem gratis.

Vi har riktigt varma dagar, men en viking ger sig inte. Inte heller en vekling, i går eftermiddag släpade jag ut tre hyllor, överdelar och underdelar, till garageinfarten.

En granne på promenad frågade varför jag ställde ut denna bråte. Snacka om att kasta pärlor för svin! utbrast jag. Här har jag gestaltat, eh… Stonehenge i en installation, eh… västsvensk björk!

Halv nio i går kväll kom ett ombud för herr M, med en mindre Mercedes-van. Efter en del krångel fick vi in två kompletta hyllor i den.

I dag på eftermiddagen kom herr M personligen och med viss handräckning från ALA, lyckades han få in den tredje hyllan i en Volvo V60.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.