// Förnöjsam pappa: Handlade födelsedagspresenter till ALA:s sjuårsdag //

Tisdagen den 19 maj, 2008.

På lunchen åkte jag från jobbet ut till Kungens kurva för att köpa födelsedagspresenter till sexårige sonen ALA, som snart skulle fylla sju år.

Först gick jag in på Toys R’ Us och köpte ett metspö och en transparent fiskhink i plast med bärhandtag och tillhörande förstoringsglas och andra hjälpmedel för undersökning av fångad fisk.

Därefter besöke ja On-Off för att köpa en minimodell av bärbar dator, en Acer Aspire One 3G med niotumsskärm för drygt 3.000 kronor som jag sett ut.

Det visade sig att denna dator var mycket mindre än jag kunnat föreställa mig.

Efter att jag tänkt en stund köpte jag istället en lågbudgetmodell av stationär dator i kompakt format, en Compaq CQ2100 med 19-tums bildskärm. Platt bildskärm, givetvis. CQ2100 är en enkel hemdator med Intel Atom-processor, 1 gigabyte minne, 160 gigabyte minne och operativsystemet Windows XP.

Sedan hem till villan i Huddinge och ställde grejerna i tvättstugan.

Det var skönt att ha detta avklarat och i sista stund, dagen före sonens födelsedag.

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.